Strojvedoucím náhodou...
Na letišti jsem měl kolegu Tomáše. Ten odcházel ve stejnou dobu jako já a netajil se tím, že půjde pracovat k Českým drahám jako strojvedoucí. To mě zaujalo. Tomáš za sebou měl vstupní pohovor a tak jsem ho mohl náležitě vytěžit. Na svět se valila krize v podobě Corony, o které nikdo nevěděl jestli vyústí v obrazy jako z Wallking Dead, nebo v další světovou válku. Bylo tedy jasné, že se musím uchýlit k jistotám nejjistějším. No a právě dráha tuhle jistotu dokáže dát. I když se stane bůhví co, dráha musí a bude fungovat. Navíc tu máme dlouhodobý nedostatek strojvedoucích, takže vyhazov z rozmaru nehrozí. No a tak jsem se ocitnul, stejně jako Tomáš před pár týdny, na vstupním pohovoru. Ten probíhal na Odstavném nádraží jih. Spolukandidátů bych odhadl tak 20. Nacpaná místnost v přízemí administrativní budovy a v ní školní lavice vyskládané do U. Nejprve proběhla řeč, ve které nám bylo vysvětleno co práce strojvedoucího vlastně obnáší. Musím říct, že bulíky na nos nám nevěšeli. Vcelku kriticky a objektivně pánové hovořili o strastech a radostech vedení vlaku. Následoval písemný test, kde bylo několik okruhů otázek. Matematika, fyzika, elektrotechnika, nějaké otázky z prostředí železnice atd. No a tady jsem na sebe poprvé upozornil. Po odevzdání testu bylo celé osazenstvo vyhnáno na chodbu aby si "porota" mohla testy projít. Nic dobrého neznačilo, když si z chodby jako prvního z kandidátů zavolali právě mě. Nadešel rozhovor mezi osmi očima. Je mi nabídnuto místo k sezení, naproti třem zasloužilým nádražákům. První otázku mi pokládá pan Průcha, vedoucí oddělení kontroly a zkoušek. "Ono už je to někde na internetu?" Nechápavě koukám, vůbec nevím na co se mě to ptá. "Pane Varšo, jako jediný máte celý test správně!" Tak a to bylo naposledy, kdy jsem na sebe upozornil pozitivně. Odpovídám, že je to z části i dílo náhody, protože jako dráhy neznalý jsem například rozchod kolejnic 1435mm pouze hádal. Tímto sezením porota dospěla k názoru, že bych na dráze mohl přežít. Doktor a psycholog dospěli ke stejnému názoru, i když jim to trvalo o mnoho dní déle.
Po podpisu pracovní smlouvy 1.4.2020 následoval roční vzdělávací proces, ale o tom třeba zase jindy. Důležité je, že jsem všemi těmi martýrii prošel a můžu psát o zážitcích, které na dráze přicházejí tak nějak samy...